A B12-vitaminhiány következményei borzasztóak lehetnek. Videóink a legújabb kutatási eredményeket mutatják be közérthető módon.

A B12-vitamint nem a növények vagy az állatok termelik, hanem a Földet benépesítő mikrobák. Modern, fertőtlenített világunkban azonban a vizek klórral való kezelése elpusztítja a baktériumokat. Így, bár nem jutunk B12-vitaminhoz a vizekből, de kolerások sem leszünk – ami persze nagyon jó!

A rendszeres és megbízható B12-vitaminbevitel elengedhetetlen a növényi étrendet fogyasztók számára. Ha megfelelő raktárral rendelkezünk, évekbe telhet, míg B12-vitaminhiány alakul ki, akkor azonban borzasztó következményekkel járhat, bénulást, pszichózist, vakságot vagy akár halált is okozhat. Újszülötteknél még gyorsabban kialakulhatnak a rettenetes hiánytünetek, ha a növényi étrenden élő anya nem tudja megfelelően pótolni a B12-vitamint. A megfelelő bevitel elengedhetetlen azok számára, akik főleg növényi ételeket fogyasztanak.

65 éves kor alatti felnőtteknek az a legegyszerűbb, ha legalább heti 2000 µg vagy napi 50 µg B12-vitamint fogyasztanak étrendkiegészítő formájában. Megjegyzendő, hogy ezek a mennyiségek a cianokobalaminra vonatkoznak, amely a B12-vitamin legelőnyösebb beviteli formája. Más formák, például a metilkobalamin hatásosságára nem áll rendelkezésre elegendő bizonyíték.

A B12-vitamin felszívódása az életkor előrehaladtával csökkenhet. A növényi étrenden élő 65 év felettiek esetében a napi cianokobalaminbevitelt valószínűleg 1000 µg-ra érdemes emelni.

B12-étrendkiegészítő fogyasztása helyett B12-vitaminban gazdag ételekkel is elegendő mennyiséghez juthatunk, ehhez azonban naponta háromszor (minden étkezéssel) kell B12-vitaminban gazdag ételeket fogyasztani, ahol mindhárom étkezés a napi javasolt bevitel legalább 190%-át tartalmazza (a 2020. január 1-től érvényben lévő új javaslat szerint a cél 4,5 µg fogyasztása napi háromszor). Dúsított élesztőpehelyből például napi háromszor két evőkanál fogyasztása elegendő lehet. Legtöbbünk számára azonban valószínűleg egyszerűbb és olcsóbb, ha az étrendkiegészítőt választjuk. Az emberszabású majmok a vitaminszükségleteiket bogarak, föld és széklet fogyasztásával elégítik ki, én azonban inkább az étrendkiegészítőket javaslom!

Forrás: Nutritionfacts.org

Ajánlott könyvek:

EGYÉL ÚGY,
HOGY NE HALJ MEG

HOGY
NE HALJ MEG

RECEPTEK.
HOGY SOKÁIG ÉLJ