Ha egy iskolai étkezést igazán menővé akarunk tenni, akkor a superfoodok kellenek! Nagyon sokan aggódunk a gyermekeink válogatóssága miatt, de ha olyan ételeket készítünk nekik, amelyekbe több természetes alapanyag és íz kerül, akkor biztos nem fognak panaszkodni. Az az igazság, hogy nagyon sok superfoodért rajonganak a gyerekek, főleg, ha az általuk ismert finomságokkal keverjük össze őket. Emellett ezek a hozzávalók hihetetlen tápanyagokhoz is juttathatják őket. Íme, néhány superfoodos trükk, amit kipróbálhatunk a tanévben.

Csempésszük bele a szendvicsekbe!

Nem számít, melyik a gyermeked kedvenc szendvicse, garantálom, hogy superfoodokkal még jobb lesz. Az ízletes, proteint – például paradicsomot, avokádót stb. – tartalmazó szendvics még hasznosabb lehet, ha olyan proteinben gazdag superfoodokat teszünk bele, mint a kendermag és a chia mag. Ezeket beleszórhatjuk a szendvicsbe, de ha szendvicskrémmel kenjük meg a kenyeret, előzetesen akár abba is belekeverhetjük. Ha a gyermeked szereti a zöldségeket, akkor tegyél a szendvicsbe a leveles fajtából, amilyen például a bébispenót. Az édes szendvicseknek, mint a mogyoróvajas-lekvárosnak, még jobb lesz az ízük, ha adunk hozzájuk pár bogyót, mint a málna, az eper (szeletelve) vagy a szárított édes faeper – a gyerekek szeretik az extra falatokat.

superfood_gyorsetelek_B1_800px
Keresd a könyvet webáruházunkban

Készítsünk diákcsemegét!

Az egészséges rágcsálnivalók fontos részei minden uzsonnásdoboznak, ezeket a gyerekek bármikor elmajszolhatják, ha megéheznek. És kevés dolog tökéletesebb erre a feladatra, mint egy egyszerű superfood-diákcsemege! Készítsd el a saját gyerekbarát verzió: keverd össze a gyermeked kedvenc gabonapelyhét diókkal, magokkal és szárított superfoodokkal, mint például a goji bogyó, a perui földicseresznye vagy a pitaja. Kortól függően a gyermeked is segíthet elkészíteni a saját egyedi diákcsemegéjét!

Csepegtessük bele a mártogatósba!

Ha teszel mártogatós ételeket is a dobozba – például humuszt – a friss, szeletelt zöldség mellé, akkor ez egy újabb remek hely a superfoodoknak! Némi búzafűpor elkeverve a szószban és az öntetekben remek módja annak, hogy titokban hatalmas mennyiségű zöld tápértéket juttassunk be, anélkül hogy megváltoztatnánk az ízt (ugyanezt megcsinálhatjuk egy csipetnyi camuporral az extra C-vitamin miatt). Ennél eggyel feltűnőbb módszer az, ha az ételbe néhány szem ízletes kendermagot (ami remekül illik a mogyorókrémekhez), vagy némi semleges ízű chia magot (tökéletes hozzávaló a salátaöntetekhez) keverünk.

Legyen a desszert is superfood!

Mondjuk ki: a desszert a legizgalmasabb része egy gyerek uzsonnásdobozának, és nincs oka, hogy miért ne lehetne ez is hasznos (pszt!). Elkészíthetsz egy teljes kiőrlésű superbogyós puffasztott rizst – amelyben minden falatban egy rakás tápláló superfood van. Vagy csináld úgy a csokipudingot, hogy belekeversz néhány pürésített avokádót, juharszirupot és kakaóport (egy nagy tál egész hétre kitarthat!).

Keresd Julie Morris könyveit webáruházunkban

Olvass bele a könyvbe

juliemorris.net