Egyperces meditáció az Élj egészségesen a saját szabályaid szerint című könyv szerzőjétől, mellyel lecsendesítheted az elméd. Ülj egyenesen, egyenes háttal. Győződj meg róla, hogy kényelmesen elhelyezkedtél. Ha széken ülsz, a lábaidat egymástól egyforma távolságra helyezd a földre. Ha a padlón ülsz, próbáld meg keresztbe tenni a lábaidat, vagy ülj a sarkadra. Tenyereidet a combjaidon nyugtasd. Hunyd le a szemed, és kezdj el figyelni a légzésedre.

elj_egeszsegesen_B1_218px
Ajánlatunk a témában

Figyeld a belégzésed és kilégzésed ritmusát. Engedd meg magadnak, hogy érdeklődéssel figyeld a légzésed ütemét és mélységét. Kezdd el megnyújtani a belégzésed és a kilégzésed. Ha kényelmes, állítsd meg belégzésed a csúcspontján, és kilégzésed a legmélyebb pontján.

Lazítsd el az arcod, a nyakad, a vállad és a hátad. Hagyd lazán a csípődet, a lábaidat és a lábfejed. Ha észreveszed, hogy a gondolataid elkalandoznak, irányítsd vissza a figyelmed a légzésedre. Ha újra észreveszed, hogy elkalandozol, irányítsd vissza újra a figyelmed a légzésedre.

Ez pont olyan, mint amikor a kisgyereknek fognia kell a kezed, hogy biztonságban legyen, amikor átmegy az úton, a te figyelmednek is szüksége van rád, hogy vezetőként a helyes úton tartsd. Folytasd a légzést további tíz hosszú, mély légzéssel. Ha kész vagy, óvatosan nyisd ki a szemed.

Keresd Tara Stiles könyvét webáruházunkban

Olvass bele a könyvbe