Ha úgy érzed, hogy te és a barátaid egy soha véget nem érő, gigantikus valóságshow részesei vagytok, akkor lehet, hogy ti is drámafüggőségben szenvedtek. A drámafüggőségtől úgy lehet hatékonyan és tartósan megszabadulni, ha (átmenetileg vagy tartósan) eltávolodunk azoktól az emberektől, akik táplálják ezt a függőséget. Ez a folyamat hasonlít az alkoholról való leszokáshoz, ugyanis a leszokófélben lévőknek is azt tanácsolják, hogy tartsanak távolságot egykori ivócimboráiktól.

Foldreszallt_angyalok_B1_800px
Ajánlatunk a témában

Ha többet szeretnél tudni a témáról, nézd meg A kitörés a mérgező kapcsolatok, a drámák és a stressz körforgásából címet viselő ingyenes videósorozatomat.

Miközben együttérzést tanúsítasz a többi függő iránt, ne feledd, hogy saját gyógyulásod érdekében kőkemény intézkedéseket kell eszközölnöd. Imádkozz függőségben szenvedő barátaidért, küldj segítő jellegű cikkeket és könyveket azoknak, akik nyitottak erre, de semmiképp se engedd, hogy befolyásoljanak és letérítsenek a gyógyulás útjáról.

Főleg a drámafüggőségről való leszokás kezdetén kerüld azokat az embereket, akik a következőkben ismertetett tulajdonságokkal rendelkeznek.

  1. Kerüld azokat, akik állandó jelleggel, szinte már megszállottan beszélnek saját problémáikról, a megoldási lehetőségekről azonban sosem.
  2. Kerüld azokat, akik megszegik ígéreteiket.
  3. Akik túlságosan is hevesen és drámai hangnemben beszélnek, akik mindig mindent eltúloznak.
  4. Akik tiszteletlenül bánnak a másik emberrel.
  5. Akik állandóan csak egyoldalú beszélgetéseket folytatnak. Állandóan magukról beszélnek, arról, hogy mennyire különlegesek, milyen csodálatosak, vagy éppenséggel arról, hogy mennyire szerencsétlenek.
  6. Akik túl hangosan és túl gyorsan beszélnek.
  7. Akik jelenleg is drogoznak vagy alkoholizálnak.
  8. Akik állandóan bókokat akarnak kicsikarni a többi embertől.
  9. Akik azzal hencegnek, hogy megszegik a törvényeket.
  10. A vészmadaraktól, akik indokolatlanul félnek a világvégétől.
  11. Akik mindenen felhúzzák magukat.
  12. Akik állandóan túlzást kifejező szavakat használnak, mint amilyen például a mindig vagy a
  13. Akik nem néznek a szemedbe.
  14. Akik össze-vissza dumálgatnak, cseverésznek, de akikkel nem lehet mélyebb beszélgetéseket folytatni.
  15. Akik csak akkor keresnek, ha valamit szeretnének tőled.
  16. Akik állandóan azt hangoztatják, hogy mennyi stresszel kell megbirkózniuk. Úgy, mintha ezért valamiféle kitüntetés járna.
  17. Akik állandóan az áldozat szerepében tüntetik fel magukat és mások akaratától függenek.
  18. Akik rosszindulatú pletykákat terjesztenek a többi emberről (elhiheted, ugyanúgy pletykálkodnak rólad is a hátad mögött).
  19. Akik ismerik a celebek életének minden mozzanatát.
  20. Akik szüntelenül arról panaszkodnak, hogy mennyi teendőjük van.
  21. Akik durva vagy kitalált történeteket mesélnek magukról vagy ismerőseikről.

Minél előrébb jársz a stresszből és drámázásból való kigyógyulás folyamatában, annál könnyebben fogod felismerni a stressz okozta mókuskerekeket, amelyekben ismerőseid tekernek, ezáltal pedig egyre hatékonyabban tudsz majd segíteni nekik, hogy ők is legyőzzék drámafüggőségüket. A gyógyulási folyamat elején azonban jobban jársz, ha elkerülöd ezeknek az embereknek a társaságát. Vannak azonban olyan esetek, amikor ezt nem tehetjük meg, mivel azokról a családtagjainkról van szó, akikkel időnk nagy részét töltjük. Hogy hogyan kezelhetjük ezeket a helyzeteket egészséges módon, arról a Ne hagyd, hogy bármi is kioltsa a fényt című könyvemben olvashatsz részletesen.

Keresd Doreen Virtue könyveit webáruházunkban

forrás: www.angeltherapy.com