Hányszor ébredtél fel úgy, hogy azonnal megnézted a telefonod, elküldtél egy e-mailt, majd egy sms-t, bekapcsoltad a TV-t, lecsekkoltad a Facebookot és az Instagramot, felhördültél valamin, amit olvastál, bűntudatod volt valami miatt, amit mondtál, enni adtál a gyerekeknek, aztán a kutyának, bepakoltad a tízórait, ledöntötted a harmadik csésze kávét is, majd elküldtél még egy e-mailt és még csak alig volt 7 óra?

Tudom, hogy mindannyian elfoglaltak vagyunk, de ugye te is látod, hogy ez a reggeli rutin milyen adrenalin löketet ad a szervezetnek? Én biztos vagyok benne, hogy igen. Nekem is megvan a saját történetem ezzel kapcsolatban, amely legalább annyira  kaotikus, mint a tiéd Amikor így indítom a reggelem, akkor sokkal kevesebbet tudok kihozni a napomból. . Éppen ezért szeretnék neked is segíteni abban, hogyan csináld másképp, hogy kiegyensúlyozott maradj.

A nap első pillanatai a legértékesebbek, mert ilyenkor még az ébrenlét és az álom határán lebegünk. Ha olyan vagy, mint én, akkor valószínűleg neked is egy kis időbe telik, amíg  úgy érzed, hogy valóban jelen vagy a testedben. Ez a legtökéletesebb pillanat a lélekkel való kapcsolódásra. Ahelyett, hogy kifelé figyelnél, először figyelj befelé. Adj hálát és szeresd önmagad. Minden napot kezdj azzal, hogy áldást kérsz. Hát nem hangzik jól?

Én például ezt mantrázom ébredéskor:

„Köszönöm ezt az újabb napot ezen a csodálatos bolygón. Legyek ma boldog, egészséges, kedves és szeretetteljes. Legyek ma a magam és mások szolgálatára. Köszönöm. Szeretlek. Legyen csodás napod, drága Kris!”

Ez az egyszerű kis gyakorlat tényleg mindent megváltoztat. Megváltoztatja a világról és saját magunkról alkotott elképzeléseinket, hiszen gyakran csak arra koncentrálunk, hogy mi hiányzik a kapcsolatainkból, a munkánkból vagy úgy általában az életünkből. Ítélkezésre és kritizálásra készen ébredünk. Ezért arra bátorítalak, hogy minden nap adj hálát, kérj áldást és imádkozz, hogy megváltozzon a világhoz való hozzáállásod. Az életünkben vannak olyan körülmények, amelyeken nem tudunk változtatni, de az már egyedül csak rajtunk múlik, hogy miként gondolkodunk ezekről. Az elméd egy önálló, független hely, amelynek te vagy a vezetője. Ez az egyik legfontosabb alapvető igazság, amelyet a saját erőnkkel kapcsolatban felismerhetünk. Szeretet, béke, háború, megbocsátás, mind csak egy gondolatból fakad. Lehet, hogy jelentéktelennek tűnik a reggeleket hálaadással kezdeni, de az az igazság, hogy ez a gyakorlat valóban mindent megváltoztat. Adj neki egy esélyt!

Íme 5 tipp, amely segít a kellemes napindításban

Válaszd a hozzád leginkább illőt, és próbáld ki!

Használj kellemesen csengő ébresztőórát

Ha használsz ébresztőórát, használj lágyan, finoman csengőt. Nincs rosszabb adrenalin bomba egy utálatos ébresztő borzasztó hangjánál (mint amilyeneket a legtöbb hotel szobában is használnak, nem is értem mit gondolnak…). Inkább válassz egy lágy harangjátékot, amely lassan hoz vissza a tudatosságba. Ááá, jó reggelt angyalom…. J

Igyál frissen préselt gyümölcslevet vagy smoothie-t a reggeli kávé előtt

Ajánlatunk a témában
Ajánlatunk a témában

Az emberek mindig azt kérdezik, hogy kávézom-e reggelente. A válaszom? Néha. De mindig jobban érzem magam, ha a reggeli kávé vagy tea előtt valami egészségeset is fogyasztok. Az egészséges zsírokkal és

fehérjével teli smoothie-k és a vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag zöld levek segítenek, hogy ne igyak túl sok kávét és a koffein mellékhatásai is elkerüljenek. Próbáld ki, hidd el, a te napod is más lesz! És felkelés után ne felejts el egy nagy pohár citromos vizet inni. Jót tesz az emésztésnek, és a májad is meg fogja hálálni.

Írj

Az önismeret és önszeretet gyakorlásának egyik legjobb módja a gondolataid és érzéseid leírása. Beszélj magadhoz a papírlapokon. Kérdezz, és hallgasd meg a válaszokat! Ha nincs mit mondanod, akkor írd le, hogy „nincs mit mondanom”. Addig írd újra és újra, amíg megjön az ihlet. Vagy próbálj ki valami olyat, hogy „ha másokkal megoszthatnék valamit, mi lenne az?” Csak kezdd el a beszélgetést!

Merülj el magadban

A meditációnagyszerű módja annak, hogy megtaláld a gondolataid között a gyógyító csendet. Mindig nagyon jó érzés tölt el, amikor megajándékozom magam a meditáció örömével. Ha még nem próbáltad, akkor csak ülj egy kényelmes pozícióban 10 percig, és figyelj a légzésedre. Ha megjelenik egy gondolat (meg fog), vedd észre és mondd rá, hogy gondolat, majd próbáld meg elengedni (lehet, hogy nem fog azonnal sikerülni, de emiatt ne kezdj el aggódni). Számolhatsz és mantrázhatsz is a figyelmed fókuszálása végett. Számolj el 1-től 10-ig. Ha újra jön egy gondolat, ismét állj meg egy pillanatra, mondd, hogy „gondolat” és folytasd a számlást onnan, ahol abbahagytad.

Íme, egy példa, hogy én melyik mantrát szeretem: „szeretet vagyok”. Te is használd azt, amelyik neked beválik, és ne légy túl szigorú önmagadhoz. Nemrégiben az egyik kedvenc tanítómnál, Pema Chodronnál vettem részt egy workshopon. Pema buddhista nővér, aki több mint 40 évig meditált. Majdnem leestem a párnámról, amikor azzal viccelődött, hogy szerinte ő borzasztóan rosszul meditál. (Nagyon jó humora van és egyike a legkedvesebb,legnemesebb lelkű tanároknak). Azért mondta el ezt nekünk, hogy hagyjuk abba az önostorozást, amiért nem tartjuk elég jó meditálóknak  magunkat. Ha még Pema is alázattal tekint a gyakorlásra, akkor nekünk pláne úgy kellene.

Psszt! Ha most rögtön szeretnéd belevetni magad a meditálásba (vagy csak egy új meditációt szeretnél kipróbálni), van egy ajándékom a számodra. Töltsd ki a lentebb található kérdőívet az ingyenes meditációért!

Joga_csaj_puhaborito_OK
Ajánlatunk a témában

Ébreszd fel a tested

Ezen a nyáron sok időt töltöttem úszással és túrázással. Korán felkelek, gyalogolok 45 percet, beugrom a medencémbe és úszom pár hosszt. Mindig nagyszerűen érzem magam, ha mozgással kezdem a napot,. A hangulatom ilyenkor derűs, nagyon jól tudok koncentrálni és sokkal élettelibb vagyok. Nem csoda, hogy a világ legsikeresebb emberei mind azt mondják, sikerük titka a reggeli mozgásban rejlik. Ha nem szereted az edzőtermet, felejtsd el nyugodtan! Inkább csinálj pár Napüdvözletet, vagy táncolj hajszárítás közben. Csak próbálj mindig kicsit többet mozogni, mint előző nap. Még akkor is, ha csak öt perced van, guggolj le néhányszor. Fogmosás közben is erősítheted a combjaidat, hidd el, minden apróság számít!

Most Te jössz: neked mi segít abban, hogy jól induljon a napod? Szeretném, ha megosztanád velem a praktikáidat, és tudom, hogy mások is kíváncsiak rá!

Sok sikert!
Kris Carr