A kreatív vízió lényege, hogy a képzelőerőnket a meghatározott célunk elérésének szolgálatába állítjuk, a képzelet szüleményeit pedig átfordítjuk a gyakorlatba.

A kritikától nem tartó embereken átáramló kreatív vízió az, ami felelős a civilizációnk jelenlegi formájáért. Ez hozta létre a jelenlegi életszínvonalunkat lehetővé tevő összes gondolati, tudományos és technológiai fejlesztést. Arra inspirál, hogy minden területen új utakat keress és új ötletekkel kísérletezz. Mindig azt keresi, hogyan lehetne még jobban csinálni a dolgokat.

A kreatív vízió csakis azon emberek sajátja, akik nem sajnálják a fáradságot, mivel a kreatív vízió nem tartja tiszteletben sem az előre megszabott munkaidőt, sem a pénzbeli kompenzációt. A célja a lehetetlen elérése.

 

A szintetizáló képzelet

Az értelemhez hasonlóan a képzeletnek is két különböző formája van: a szintetizáló és a kreatív. A kreatív vízió kapuján át, mindkettő hozzá tud járulni a saját életed és a körülötted lévő világ jobbá tételéhez.

A szintetizáló képzelet korábban már ismert ötleteket, fogalmakat, terveket és tényeket kombinál valamilyen új formába, vagy használja fel őket valamilyen újfajta módon.

A szintetizáló képzelet egyik ragyogó példája az, ahogyan Edison feltalálta a villanykörtét. Egy mások által felfedezett, közismert tényből indult ki: abból, hogy egy fémszálat elektromos árammal fel lehet hevíteni annyira, hogy elkezdjen világítani. A gond csak az volt, hogy a magas hőfok hamar elégette az izzószálat. A fény sosem égett pár percnél hosszabban.

Edison több, mint tízezer arra tett kísérlete mondott csődöt, hogy kontrollálja a hőfokot. Amikor végre rálelt a megfelelő módszerre, nem tett mást, minthogy alkalmazott egy másik közismert tényt, ami eleddig mindenki másnak elkerülte a figyelmét. Rájött, hogy a szenet úgy készítik, hogy a fát meggyújtják, majd betakarják földdel, hogy addig parázsoljon, amíg a fa el nem szenesedik. A földrétegen keresztül éppen annyi levegő áramlik be, hogy a fa izzásban maradjon anélkül, hogy lángra kapna.

Amikor Edisonnak eszébe jutott ez a tény, a képzelete azonnal összekapcsolta a felizzó fémszál képével. A fémszálat egy palackba helyezte, a levegő java részét kiszivattyúzta az üvegből, és ezzel elkészítette a világ első izzólámpáját. A lámpa nyolc és fél órán át égett.

Edison kreatív víziója a személyes siker tudományának számos alapelvére támaszkodott. Nem sajnálta a fáradságot, hiszen azonnali fizetség nélkül dolgozott. Meghatározta a célját, és a hit alkalmazásának segítségével az elképesztően sok kudarc ellenére is kitartott munkája mellett, ami pedig a legtöbb embert eltántorított volna.

Végül alkalmazta a mesterelmék szövetségének alapelvét azáltal, hogy összeállított egy szakképzett kémikusokból és műszerészekből álló csapatot, hogy tökéletesítsék a találmányát, találják meg az izzószálnak legmegfelelőbb anyagot és vastagságot, az üvegben hagyott levegő ideális mennyiségét, a búra gyártásának legkézenfekvőbb módját, hogy a találmány elérje a lehető leghatékonyabb formáját.

A szintetizáló képzelet nem igényel különösebb személyes adottságokat. Edison csupán három hónapot töltött iskolában, távírászként tartotta el magát, és majdnem minden munkahelyéről kirúgták. Hamar elkezdte elveszíteni a hallását, és végül majdnem teljesen megsüketült. De a cél meghatározottságával, az alkalmazott hittel és azzal, hogy nem sajnálta a fáradságot, teljesen átalakította az életét.

 

 

A kreatív képzelet

A kreatív képzelet alapja a tudatalattiban rejlik. Ez az a médium, amin keresztül új ötleteket és új tényeket fedezünk fel. Minden erőfeszítésed, ami arra irányul, hogy a meghatározott célodat eljuttasd a tudatalattidba, valójában a kreatív képzeletet stimulálja.

W. Woolworth bolti eladóként dolgozott. Ekkoriban egyszerűen csak annyi volt a célja, hogy egy jó és értékes alkalmazott legyen. Amikor a főnöke arról panaszkodott, hogy halomban állnak a lassan lejáró szavatosságú termékek, amiket senki nem akar megvenni, Woolworth képzelete bekapcsolt.

– Én el tudom adni őket – mondta a főnökének, és az ő engedélyével felállított egy asztalt a boltban, rápakolta a sok ócska árut és mindent 10 centre árazott. A készlet feltűnően hamar elfogyott, és nem sokkal később a tulajdonos már mindent arra az asztalra akart halmozni, lévén, hogy az lett az egész bolt legjövedelmezőbb pontja.

Woolworth hitt benne, hogy az új ötletét egy egész boltra is lehetne alkalmazni, de a főnöke nem. Woolworth tízcentes bolthálózata hamar behálózta egész Amerikát, és rengeteg profitot termelt. Korábbi főnöke egyszer így nyilatkozott: – Minden egyes szó, amit arra vesztegettem, hogy visszautasítsam ennek az embernek az ajánlatát, körülbelül egymillió dolláromba került, amit megkereshettem volna.

Woolworth annyira komolyan gondolta szerény célkitűzését, hogy értékes alkalmazott legyen, hogy a képzelete készen állt arra, hogy bombasztikus ötletekkel támogassa meg az elhatározást. Kétségkívül nem sajnálta a fáradságot a főnöke boltjában, azonban mivel a férfi nem osztozott Woolworth víziójában, Woolworth mesterelme-szövetségét végül más befektetők alkották, így a profitból is ők részesültek.

Ha azt érzed, hogy hiányik a kreatív vízió az életedből, kezdd el a fejlesztését azáltal, hogy letisztázod a lelkiismeretedet, az önállóságoddal inspirálod magadat, meghatározol egy pontos célt, és azt olyan odaadóan űzöd, hogy ne jusson időd kételkedni és eltántorodni. Semmi sem történik az életedben, amit nem te kezdeményeznél. A kreatív vízió az hatalom, ami elindítja ennek a személyes kezdeményezőképességnek a kifejlődését.

Forrás: www.naphill.org

 

Ajánlott könyvek:

.
Siker

A siker alapelvei könyv

A TELJES GONDOLKODJ
ÉS GAZDAGODJ

ADD EL
MAGAD